Tuesday, November 30, 2010

LAUNCHING EVENT U-COMMUNITY MSU..

Hari ni adalah hari yang paling best kerana event yang dianjurkan pun tak pernah saya lihat sehebat ini..Dan tetamu VVIP ialah Dato Seri Khalid Nordin,Menteri Pengajian Tinggi.

Memang terbaik..Persembahan pertama, adalah persembahan martial arts yang terdiri daripada silat, tae kwan do dan silambam..Lihat video yang sempat dirakam..


Selepas itu, kami semua naik ke Chancellor Hall.. Masuk sahaja ke Chancellor Hall, kami menyanyikan lagu Negaraku, dan lagu Universiti Pilihan..

Setelah duduk, semua orang dalam dewan dipersembahkan pelbagai jenis tarian..Memang best la terutama tarian zapin, terasa macam nak ikut menari sama jer..hehe..

Ucapan pertama dari Presiden MSU, Dato Wira.. Semasa ucapan kedua yang disampaikan oleh Dato Seri Khalid Nordin, saya rasa macam marah dan geram..Sebab budak-budak dari fakulti FBMP memekak jer dah la cara cakap tu kurang sopan..mencarut pulak tu.. Saya nak dengar apa Dato Seri tu tengah cakap..

Apa-apa pun Dato Seri Khalid sangat berpuas hati dengan MSU..Beliau cakap MSU lebih bagus dari IPTA.. Semasa beliau mula melangkah keluar dari kereta, beliau kata tak dapat bezakan MSU ni IPTS atau IPTA..Beliau memang suka dengan apa yang MSU buat dan beliau berpuas hati dengan pencapaian MSU dan pelajar-pelajarnya..

Setelah beliau merasmikan U-Community "Dari Universiti ke Komuniti".., dewan tiba-tiba bertukar gelap.. Dan ada video kapal induk di angkasa, kapal kecil keluar dari kapal induk dan jatuh ke bumi (Shah Alam) lalu bertukar jadi lambang MSU.. Terkejut betul saya bila ada mercun tiba-tiba..mercun tu dia buat ala-ala kapal tu jatuh ke bumi..

Selepas itu, keluarlah slide keratan akhbar tentang pelajar MSU melakukan khidmat masyarakat..Slide tu ada lagu english, saya tak tahu tajuk lagunya.. Mereka buka lampu telefon bimbit dan melambai seperti dalam konsert..Saya rasa macam kelakar pula..hahaha..

Selepas semua acara dalam Chancellor Hall tu selesai, kami semua diminta bergambar di U-square..Tapi saya dan kawan tak pergi pun sebab tak pasti boleh nampak atau tidak muka kami ni..hehe..Saya dan kawan pergi  ke library pulangkan buku..

Saya sertakan beberapa gambar yang sempat saya ambil sebelum bateri habis..







0 Your opinion:

Introduction