Wednesday, December 15, 2010

Nostalgia~

Mari bercerita tentang masa kecil-kecil dahulu..

Baiklah, saya akan mulakan cerita tentang kenakalan masa kecil. Saya ni lasak masa kecil, lari-lari,lompat-lompat dan macam-macam la.. Mak saya sering bercerita, saya masa kecil asyik jatuh sahaja..Tapi tak menangis..

Dahulu masa saya tinggal di Sungei Way, berhampiran dengan rumah saya ada longkang besar(taklah besar sangat) saya sering melompat longkang itu..Hinggalah suatu hari, ada roti(uncle roti yang bawak motor) datang dan saya berlari dan melompat longkang itu untuk membeli keropok tapi malangnya saya terjatuh dalam longkang itu..Perit jugalah, tapi saya buat macam tak ada apa-apa yang berlaku..hehehe..Orang kat situ semua risau, tapi saya rilek jer.. =P

Masa tadika 5 tahun, kelas saya dan sepupu saya ada aktiviti berenang dalam kolam..Pada mulanya saya takut nak masuk kolam renang..Tapi sepupu saya menarik saya masuk ke dalam kolam renang tersebut, bila dah seronok mandi dalam kolam tu, cikgu panggil masuk kelas tapi saya tak nak..Saya orang yang paling akhir keluar dari kolam tu..hihihi..

Ni lagi satu, dulu saya suka main peti surat orang lain..Maklumlah duduk rumah pangsa, banyak peti surat..Bukan main surat-surat penting pun, main punggah kertas-kertas dan katalog..Sampai kena marah dengan Aunty Bunga (org cina)..hehe..

Haa ni kerenah saya masa penjaga saya bawa saya pergi ke satu rumah ni..Saya merayau dalam rumah tersebut sampai saya jumpa stor menyimpan barang-barang mainan..Dekat situ saya tengok banyak permainan disimpan tapi saya tertarik dengan kasut roda..Bila penjaga mencari saya, saya menyorok dan mendiamkan diri..Sampailah tertangkap dan kena marah.. =(

Ni masa saya darjah 1, nak pergi sekolah agama..Saya dan kawan (perempuan) saya mandi sama-sama sebab saya duduk rumah dia..Saya saja suruh mandi lama-lama, bila mak dia panggil kami buat tak tahu jer sampai mak dia bawak rotan.. Keluar jer memang kena rotan sampai berbirat..Mak balik kerja tengok kaki saya berbirat panjang mak tanyalah kenapa..Saya jawablah kena rotan sebab mandi lama sangat..Sejak itu, saya dihantar di rumah orang lain pula untuk dijaga sebab mak marah sangat dengan orang tu sedangkan mak saya sendiri tak pernah pukul saya macam tu..

Oklah, sampai disini saja..nanti saya sambung lagi..
=)
Tungguuuuuuuu.....


Gambar tadika masa saya berumur 5 tahun..

0 Your opinion:

Introduction