Saturday, February 4, 2012

Sanah Helwah Ya Rasulullah~

Rasulullah,
Lahirmu pada tanggal 12 Rabiulawal Tahun Gajah,
Menyinari dunia dengan cahaya kerasulanmu,
Ajaranmu menjadi ikutan semua umat Islam dulu, kini dan selamanya.


Ya Habiballah,
Sememangnya kau seorang yang sungguh mengagumkan,
Kekasih Allah yang disayangi oleh semua umatmu.


Ya Rasulullah,
Andai kau masih ada di dunia ini,
Aku ingin mengikuti perjuanganmu,
Aku ingin menjadi mujahidah di medan dakwah,
Dan syahidah di medan menegakkan agama Islam.

Mendalami sirahmu,
Buatkan aku semakin cintakanmu,
Semakin membuatkan aku untuk terus berjuang menegakkan agama melalui jalan dakwah,
Aku ingin menjadi penyambung tugasmu dimuka bumi ini.

Rasulullah,
Aku tahu aku seorang umatmu yang sering melakukan kesilapan,
Di sudut hatiku,
Kaulah yang aku cintai setelah Allah.

Aku ingin sekali berjumpa denganmu......
Tetapi aku rasa seperti tidak layak berjumpa denganmu,
Aku tahu,
Seburuk mana pun umatmu kau masih tetap sayangkan umatmu ini.

Besar sungguh cintamu kepada kami semua, umatmu;
Di saat nyawamu diambil,
Kau rela untuk menanggung sakitnya mati umat-umatmu,
Agar umat-umatmu tidak menanggung sakitnya mati itu.
Subhanallah~

Ketahuilah Ya Rasulullah,
Aku menulis ini dengan berlinang air mata,
Mengenangkan perjuanganmu dan jasamu.,
InsyaAllah aku akan terus menjadi umatmu yang akan kau bangga diakhirat kelak.
Moga aku menjadi salah seorang umatmu yang mendapat syafaatmu..

Sanah helwah dariku Ya Rasulullah~

Sahabatku,
Marilah bersama kita berselawat ke atas baginda Rasulullah SAW,
Baginda sayangkan kita, umatnya;
Seringkali kita terlupakan baginda,
Sedangkan syafaat bagindalah yang kita perlukan di akhirat nanti.

"Allahumma salli 'ala Sayyidina Muhammad wa'ala ali Sayyidina Muhammad.."

Semoga sunnahnya menjadi amalan kita semua,
InsyaAllah..



3 Your opinion:

Unknown said...

mencintai Sunnahnya..

Ayie Abas said...

sebaik2 insan utk diambil teladan. pembawa rahmat sekalian alam.^__^

salam maulidur rasul 1433H dari ayie. ^__^

Aisya Humaira said...

Mohamad Ridhwan Ruslan --> dan mengamalkannya. insyaAllah. :)

Ayie --> betul tu. smge Rasulullah trus mnjadi idola utama kita semua.
Salam maulidur rasul 1433H juga. :)

Introduction