Monday, December 17, 2012

Kerja~







Alhamdulillah setakat ni dah empat hari saya mula bekerja di Parkson, 1Utama.

Lagipun ini adalah pengalaman pertama saya bekerja lagipun part time je. Di sana, saya bekerja di bahagian wanita erm faham2lah. Best jugak kerja kat sana sebab takde lelaki. Customer pun memang orang perempuan la kan.

Kerja ni agak mencabar jugak la sebab tak macam pakaian biasa. Kena ingat saiz, kod, cara lipat, cara susun dan banyak lagi. Nak kata tak penat tu tipulah kan. Tapi bila kita ada rasa kerja kerana Allah dan tanggungjawab terhadap keluarga insyaAllah kerja tu rasa seronok dan tak rasa penat pun. Kita nak cari rezeki biarlah ikhlas dan tak merungut dengan kerenah customer sebab kita nakkan keberkatan dalam rezeki yang kita cari dengan titik peluh sendiri ok itu tipu tempat kerja ada aircond so, takde peluh. :P

Oh kenapa saya kerja part time? Dah habis belajar ke? Ke tengah cuti semester?

Mm belum habis belajar lagi sebenarnya patutnya tengah praktikal sekarang ni. Disebabkan takde apa-apa information daripada pihak yang sepatutnya bertanggungjawab even saya sendiri dah pergi cari sendiri tapi tak de rezeki untuk praktikal buat masa ni, saya pun ambil keputusan untuk kerja part time. Daripada duduk rumah banyak benda kena fikir sampai kusut2 kepala, nah gi kerja lagi bagus tolong mak. :)

Tempat kerja sebenarnya sebelah je dengan mak. Bila time free2 takde customer, lepak2 ngan mak, kaco2 mak kerja. hehe.

Setakat ni banyak jugak la saya belajar. Dapat tengok kerenah2 manusia dan banyak lagi.

Tu sahaja nak kongsikan setakat ni. Maaflah dah lama tak post info2 yang bermanfaat buat masa ni. InsyaAllah, jika ada ilmu saya tak kedekut nak share. Pasti akan saya share, tapi semuanya dengan izin Allah. :)




0 Your opinion:

Introduction