Monday, December 3, 2012

Walimatul urus~

Assalamualaikum.

Alahai dah berhabuk bersawang dah blog ni lama sangat tak update. Alhamdulillah internet dah ada balik. :))

Hari ni saya nak kongsikan pengalaman pertama saya menghadiri walimatul urus kawan sekelas saya di MSU Shah Alam. Walimah dibuat dirumahnya di Ulu Tiram, Johor.

Apa yang saya nak kongsikan adalah tentang walimahnya yang mengikut syariat Islam. Subhanallah, ibu pengantin perempuan memakai purdah, begitu juga saudara mara dia, mereka memakai pakaian agama. Tetamu2 majlis juga tidak ada yang memakai pakaian menjolok mata, semuanya mengikut syariat.

Khemah untuk tetamu menjamu selera pula diasingkan, saya sebagai perempuan rasa sangat selesa untuk makan kerana tidak bercampur2 dengan lelaki. Ini adalah pengalaman saya menghadiri walimah seperti ini. :)

Saya rasa saya pun nak buat walimah macam ni jugak lah suatu hari nanti InsyaAllah. Harap-harap tidak ada tentangan daripada keluarga.






0 Your opinion:

Introduction